Български English Facebook

Четвърта пресконференция

Традиционно пресконференцията започна с късометражните конкурсни филми от „Златна роза” 2017 и първата засегната тема беше разпространението. Любомир Печев – режисьор на „Изпитание”, отговори че използва интернет-платформи, които  дават голям избор от фестивали, към които може да се кандидатства. Същото мнение сподели и колегата му Димитрис Георгиев – режисьор на „Последните  два дни”.

„Всяка история си има своята форма и времетраене , в късото кино може да счупиш правилата, докато рискът в един пълнометражен филм е ужасен” сподели Любомир Печев във връзка със своето творчество.

Димитрис Георгиев- режисьор на „Последните два дни” сподели, че това е първият му филм, и то студентски. „Имах пълната свобода да реализирам своя проект, без да имам каквито и да било рамки. Маргита се съгласи лесно, задаваше много въпроси по време на снимките относно ролята си и това, което ме вълнуваше в историята беше вземането на решения за изключително кратко време.”

Ваня Райнова – продуцент от българска страна на филма „Септември” разказа за пътя и препятствията, през които са минали, за колебанията на екипа относно избора на актьори и удоволствието от съвместната й работа с португалските продуценти.

Критиката изрази високи оцентки относно естетиката и цялостната визия на филма „Срам”, за които са отговорни режисьора Петър Крумов и оператор Георги Георгиев. Росица Вълканова – продуцент, сподели че режисьорът сам се е справил с кастинга и е обиколил над 40 софийски училища, за да подбере своите актьори, които стоят изключително въздействащо на екрана.

Елена  Тончева режисьор на късометражната комедия „Не го мисли”, разказа че дори и в документалните си форми има комедиен характер, получи похвали и за съвместната си работа с монтажиста.

На срещата с журналисти и критика беше Валентин Гошев, режисьор на  „Моторът” заснет по действителен случай. Относно младите изпълнители на ролите, авторът сподели, че се спрял на актьори от театрални школи, благодари на Светлана Янчева и Жорета Николова за кастинга. „Опитахме се да създадем фактурата на времето със цветовете, без да стои натрапчиво, поетиката на филма се изгради от обективите които използвахме” разказа Иван Тонев – оператор и продуцент на филма.

Вторият обсъден филм от пълнометражната конкурсна програма беше „3/4” на режисьора Илиян Метев, който засегна темата за кастинга, където е подходил интуитивно и дълго време се е срещал с хора, търсейки своите герои. „Важно е хората да са ми любопитни, но и да са загадъчни. Използвахме сценария като структура, поставяхме на актьорите задачи по време на снимките. Още в началото ми беше ясно, че ще е нещо между игрално и документално кино, много елементи и детайли във филма са предизвикани от личните ми разговори с актьорите.” сподели на пресконференцията автора. Поздравления получи и операторът на „3/4” – Юлиан Атанасов за предаването на достоверността на историята и единството на техника и форма. „Илиян имаше конкретна представа за това как трябва да бъдат заснети кадрите, аз се включих в процеса.” сподели още Юлиян.

Геновева Димитрова: „Този филм е колкото интимен разрез на времето, толкова и автентичен, изключително преживяване за мен, много дълбок и носещ някаква фина социалност.”

„Първият български екшън, направен  смислено!” така започна разговорът относно  „Бензин”. Критиката призна пред аудиторията: „Надъхаността, с която е направен този филм ме възхищава. Издържан от “а” до “я” за своя жанр”. „Поздравявам режисьорите Катерина Горанова и Асен Блатечки за издържания жанрово филм, избора на актьори и добре използваната музика в лентата.”

Авторите разказаха, че са снимали историята в две версии, както на български, така и на английски. Вече са получили доста предложения за излъчване извън страната, но имат желание да намерят международен разпространител. На въпроса как се работи в режисьорски тандем, Асен Блатечки отговори, че за да протича работата гладко, е нужна добра подготовка.

www.zlatnaroza.bg.